Algemene Voorwaarden
1. HANDHAVING
Op alle bestellingen die consumenten en ondernemers via onze webwinkel plaatsen, zijn onderstaande algemene voorwaarden van toepassing.
Een consument is een natuurlijke persoon die rechtshandelingen verricht voor doeleinden die geen verband houden met zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. Een exploitant is een natuurlijke persoon, rechtspersoon of persoonlijke vennootschap met rechtspersoonlijkheid die rechtshandelingen verricht in het kader van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
Bepalingen voor ondernemers: Indien de ondernemer tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden gebruikt, wordt de geldigheid daarvan hierbij uitgesloten; deze worden pas onderdeel van de overeenkomst indien wij hiermee uitdrukkelijk akkoord gaan.
2. CONTRACTUELE PARTIJEN, AFSLUITING VAN HET CONTRACT EN CORRECTIEMOGELIJKHEDEN
Het koopcontract komt tot stand met Taskgo Taxi.
Door producten in de webshop te plaatsen, doen wij een bindend aanbod tot het sluiten van een overeenkomst voor deze producten. U kunt onze producten eerst vrijblijvend aan uw winkelwagen toevoegen en uw gegevens op elk moment corrigeren voordat u uw bindende bestelling plaatst, met behulp van de correctietools die in het bestelproces worden aangeboden en uitgelegd. De overeenkomst komt tot stand door het aanbod met de producten in uw winkelwagen te accepteren door op de bestelknop te klikken. U ontvangt direct na het plaatsen van uw bestelling een bevestigingsmail.
3. CONTRACTTAAL, REGISTRATIE VAN DE CONTRACTTEKST
Wij slaan de contracttekst op en sturen u de bestelgegevens en onze algemene voorwaarden schriftelijk toe. U kunt de contracttekst bekijken in uw klantenlogin.
4. LEVERINGSVOORWAARDEN
Verzendkosten worden toegevoegd aan de vermelde productprijzen. Meer informatie over verzendkosten vindt u in de offertes.
Wij verzenden uitsluitend via expeditie. Helaas is het niet altijd mogelijk om de goederen zelf op te halen.
5. BETALING
In onze winkel zijn in principe de volgende betaalmethoden beschikbaar:
Credit
Wanneer u uw bestelling plaatst, voert u uw creditcardgegevens in. Zodra de identiteit van de kaarthouder is geverifieerd, wordt de betaling automatisch verwerkt en uw kaart belast.
Klarna, PayNow en creditcard
Wanneer u uw bestelling plaatst, voert u uw creditcardgegevens in. Zodra de identiteit van de kaarthouder is geverifieerd, wordt de betaling automatisch verwerkt en wordt uw kaart direct na verzending belast.
PayPal, PayPal Express
Tijdens het bestelproces wordt u doorgestuurd naar de website van de online aanbieder PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te betalen, moet u zich daar registreren of registreren, uzelf authenticeren met uw inloggegevens en de betaalopdracht bij ons bevestigen. Nadat u een bestelling in de winkel hebt geplaatst, verzoeken wij PayPal om het betaalproces te starten. De betaling wordt vervolgens automatisch door PayPal verwerkt. Meer informatie vindt u tijdens het bestelproces.
Sofort van Klarna
Na het plaatsen van uw bestelling wordt u doorgestuurd naar de website van de online aanbieder Sofort GmbH. Om het factuurbedrag met Sofort te kunnen betalen, moet u een bankrekening hebben die is geactiveerd voor online bankieren, uzelf verifiëren en de betaalopdracht aan ons bevestigen. Meer informatie vindt u tijdens het bestelproces. De betaling wordt vervolgens direct door Sofort verwerkt en van uw rekening afgeschreven.
Google Pay
Om het factuurbedrag via Google Pay te betalen, moet u geregistreerd zijn bij de provider Google, de Google Pay-functie hebben geactiveerd, uzelf authenticeren met uw toegangsgegevens en de betaalopdracht bevestigen. De betaling wordt direct na het plaatsen van de bestelling verwerkt. Meer informatie vindt u tijdens het bestelproces.
Apple Pay
Om het factuurbedrag met Apple Pay te betalen, moet u de Safari-browser gebruiken, geregistreerd zijn bij Apple, Apple Pay activeren, uzelf authenticeren met uw toegangsgegevens en de betaalopdracht bevestigen. De betaling wordt direct na het plaatsen van de bestelling verwerkt. Meer informatie kunt u vinden tijdens het bestelproces.
Amazon Pay
Tijdens het bestelproces, voordat de bestelling wordt afgerond, wordt u vanuit onze webshop doorgestuurd naar de website van de online aanbieder Amazon. Om via Amazon te bestellen en de factuur te betalen, moet u zich daar registreren of eerst registreren en authentiseren met uw toegangsgegevens. Hier kunt u het verzendadres en de bij Amazon geregistreerde betaalmethode selecteren, toestemming geven voor het gebruik van uw gegevens door Amazon en betaalinstructies aan ons verstrekken. U wordt vervolgens doorgestuurd naar onze webshop, waar u het bestelproces kunt voltooien. Na het plaatsen van de bestelling verzoeken wij Amazon de betaling te initiëren. De betaling wordt automatisch door Amazon verwerkt. U kunt meer informatie verkrijgen tijdens het bestelproces.
6. RETOURRECHT
Consumenten hebben het wettelijk recht om te retourneren, zoals beschreven in het retourbeleid. Bedrijven hebben geen recht op vrijwillige retournering.
7. EIGENDOMSRECHTEN
Het product blijft ons eigendom totdat de volledige betaling heeft plaatsgevonden.
Bovendien, voor ondernemers: Wij behouden ons het eigendomsrecht op de goederen voor totdat alle vorderingen uit een bestaande zakelijke relatie volledig zijn betaald. U mag de voorbehouden goederen doorverkopen in het kader van de normale bedrijfsuitoefening; u draagt alle vorderingen die uit een dergelijke doorverkoop voortvloeien, ongeacht of de voorbehouden goederen worden gecombineerd of vermengd met nieuwe goederen, bij vooruitbetaling aan ons over voor het factuurbedrag, en wij aanvaarden deze overdracht. U behoudt zich het recht voor de waarborgsom te innen; indien u echter niet aan uw betalingsverplichtingen voldoet, mogen wij de waarborgsom zelf innen.
8. TRANSPORTSCHADE
Voor consumenten geldt: Indien goederen met zichtbare transportschade worden geleverd, meld deze gebreken dan zo snel mogelijk aan de bezorger en neem direct contact met ons op. Het niet indienen van een klacht of het niet opnemen van contact met ons heeft geen invloed op uw wettelijke rechten en de handhaving daarvan, met name uw garantierechten. Het helpt ons echter wel bij het doen gelden van onze eigen rechten tegen de vervoerder of de verzendverzekeraar.
Van toepassing op bedrijven: Het risico van onopzettelijk verlies of onopzettelijke verslechtering van de goederen gaat op u over wanneer wij deze overhandigen aan de vervoerder, de door de koper aangewezen vervoerder of een andere instantie die bevoegd is om de verzending uit te voeren. Tussen bedrijven geldt de inspectie- en klachtplicht zoals vastgelegd in artikel 7:23 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek (BW). Indien de koper nalaat de goederen overeenkomstig deze bepaling te melden, worden de goederen geacht te zijn geaccepteerd. Deze bepaling is echter niet van toepassing indien wij het gebrek opzettelijk verzwijgen.
9. GARANTIE EN WAARBORG
Tenzij hieronder uitdrukkelijk anders is bepaald, geldt het wettelijke recht op gebrekenaansprakelijkheid.
Bij gebruikte goederen gekocht door consumenten worden klachten wegens gebreken die zich na één jaar na de leveringsdatum openbaren, niet in behandeling genomen. Gebreken die zich binnen één jaar na levering openbaren, kunnen worden geclaimd binnen de wettelijke verjaringstermijn van twee jaar vanaf de leveringsdatum.
Voor bedrijven geldt: Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering gaat op u over op het moment dat wij de goederen overdragen aan de vervoerder, de transporteur of een andere persoon of entiteit die verantwoordelijk is voor de uitvoering van de verzending.
Tussen ondernemingen geldt de onderzoeks- en mededelingsplicht, zoals vastgelegd in artikel 7:23, eerste lid, van het Burgerlijk Wetboek (BW) . Volgens deze bepaling worden de goederen geacht te zijn geaccepteerd indien de koper de verkoper niet binnen een bekwame tijd na het moment waarop hij of zij ontdekt of redelijkerwijs had moeten weten dat de geleverde goederen niet aan de overeenkomst beantwoorden, in kennis stelt. Dit geldt niet indien wij opzettelijk een gebrek verzwijgen.
Voor ondernemers bedraagt de verjaringstermijn voor gebrekenclaims met betrekking tot nieuw geproduceerde goederen twee jaar vanaf de datum van levering, conform § 7:23, tweede lid, van het Burgerlijk Webboek (BW) . Bij de verkoop van gebruikte goederen is elke garantie uitgesloten; deze bepaling ontslaat de koper echter niet van de essentiële conformiteitsverplichtingen die hij redelijkerwijs mocht verwachten op grond van § 7:17 van het BW .
Voor ondernemers gelden uitsluitend onze eigen kennis over de aard van de goederen en de in het contract opgenomen productbeschrijvingen van de fabrikant; voor openbare uitingen of andere reclame-uitingen van de fabrikant aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.
Indien de geleverde goederen gebrekkig zijn, verlenen wij garantie aan de ondernemingen door, naar onze keuze, eerst het gebrek te verhelpen (reparatie) of een foutloos product te leveren (vervanging).
De bovengenoemde beperkingen en tijdslimieten gelden niet voor vorderingen wegens schade die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of onze agenten is veroorzaakt.
* Letsel aan leven, lichaam of gezondheid
* opzettelijke of grove nalatigheid bij het schenden van de plicht en opzet
* schending van wezenlijke contractuele verplichtingen die de correcte uitvoering van het contract mogelijk maken en waarop de contractspartij regelmatig kan vertrouwen (fundamentele verplichtingen)
* onder garantie, indien overeengekomen, of
* voor zover het toepassingsgebied van de productaansprakelijkheidswet wordt opengesteld.
Informatie over eventuele aanvullende garanties en de exacte voorwaarden daarvan vindt u op de speciale informatiepagina's bij het product en in de webshop.
10. VERANTWOORDELIJKHEID
Voor vorderingen tot schadevergoeding die door onze wettelijke vertegenwoordigers of agenten zijn veroorzaakt, aanvaarden wij te allen tijde een onbeperkte aansprakelijkheid.
* Bij schade aan leven, lichaam of gezondheid
* Bij een schending van de verplichtingen door opzet of grove nalatigheid
* Onder garantieverplichting, indien overeengekomen, of
* In het kader van de werkingssfeer van de Wet op de productaansprakelijkheid.
Bij een schending van wezenlijke contractuele verplichtingen (basisverplichtingen) die voortvloeit uit een lichte nalatigheid van ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of onze hulppersonen, die de correcte uitvoering van de overeenkomst mogelijk maakt en waarop de contractpartner regelmatig mag vertrouwen, is de aansprakelijkheid beperkt tot de schade die bij het sluiten van de overeenkomst voorzienbaar was en normaliter mocht optreden.
Alle overige schadeclaims zijn uitgesloten.
11. GESCHILLEN
De Europese Commissie biedt een platform (OS) voor online geschillenbeslechting. U kunt dit platform bereiken via [https://ec.europa.eu/consumers/odr/]. Wij zijn bereid deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedure voor consumentengeschillen door een aanvraag in te dienen bij een geschillenbeslechtingsinstantie.
12. SLOTBEPALINGEN
Bent u ondernemer, dan is het Duitse recht van toepassing, met uitzondering van het VN-kooprecht.
Bent u een handelaar, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijke bijzondere entiteit in de zin van het Wetboek van Koophandel, dan is voor alle geschillen die voortvloeien uit de contractuele relatie tussen u en ons uitsluitend onze plaats van vestiging bevoegd.
